قزوین در جذب گردشگر جزو 20 شهر کشور هم نیست

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مسعود نصرتی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور فرماندار قزوین و اعضای شورایاران محلات شهری قزوین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری قزوین از چند سال گذشته برای توسعه و رونق گردشگری، اقدام به ایجاد زیرساخت های گردشگری کرده است.

نصرتی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری در سال 2016 جزو هدف اصلی برنامه های دولت شده است، شهر قزوین به لحاظ وجود ظرفیت های بالقوه آثار مذهبی و تاریخی و طبیعی، صنعت و کشاورزی و نزدیکی به پایتخت و عبور روزانه 170هزار خودرو از کنار قزوین و ... می تواند جایگاه ویژه ای در تحقق برنامه دولت داشته باشد.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه قزوین در جذب گردشگر جزو 20شهر کشور هم نیست، گفت: این وضعیت نامطلوب است به همین دلیل توسعه گردشگری از مهم ترین برنامه های مجموعه مدیریت شهری در سال 95 است.

وی با اعلام اینکه توسعه گردشگری از مهم ترین برنامه های مجموعه مدیریت شهری در سال 95 است، تصریح کرد: پروژه عمرانی و فرهنگی شهرداری در راستای توسعه گردشگری بوده است.

شهردار قزوین عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف باید شهروندان قزوینی از جمله تاکسیرانان، هتلداران و بازاریان نحوه برخورد با گردشگران را فرابگیرند.

نصرتی با اشاره به اینکه میزبانی اجلاس جاده ابریشم در 2016 به شهر قزوین سپرده شده است، ابراز کرد: این موقعیت خوبی برای این شهر است تا بتوانیم ظرفیت های گردشگری را به گردشگران معرفی کنیم، به همین دلیل باید از آن استفاده بهینه کرد.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور چین به همراه 6وزیر و 3معاون وزیر در ابتدای بهمن 94 به کشور خبرداد: در این برنامه اکثر تفاهم نامه ها معطوف به رونق جاده راه ابریشم بود و با توجه به برنامه ریزی گذشته شهرداری قزوین ، شهر قزوین در ایران در این زمینه پیشرو است.

شهردار قزوین با اعلام اینکه با توسعه گردشگری می توان مشکل بیکاری را حل کرد، افزود: باید با عتمادسازی در بین مردم و افزایش سطح شمارکت همگانی موجب رونق گردشگری در شهر شد.

نصرتی با تاکید بر اینکه رونق گردشگری موجب افزایش رفاه شهروندان می شود بنابراین باید در حوزه آموزش های شهروندی برای افزایش جذب گردشگر برنامه ریزی صورت گیرد.