گردشگری پاریس
گردشگری پاریس
12 مرداد 1395 ساعت 20:46 | بازديد : 138 | نويسنده : | ( نظرات )
در باره ی پاریس و جاذبه های دیدنی آن
یکی از پرجمعیت ترین و مهم ترین شهرهای اقتصادی اروپا ،پاریس، است و جزء زیباترین شهرهای دنیا به شمار می اید .مردم پاریس سبک و سیاق خاص خود را برای زندگی دارند.حدود 45 میلیون نفر سالانه به این شهر زیبا سفر می کنند و لحظه های خاطره انگیزی برای خود رقم می زنند. جالب است بدانید سازمان مشهور یونسکو نیز در پاریس مستقر است. پاریس فرهنگ قوی و پیشینه غنی دارد و از هر نظر موفق ظاهر شده است.
یکی از دلایل شهرت پاریس را می توان سیستم حمل و نقل شهری آن، به ویژه مترو دانست. مترو مهم ترین نقش را در جابه جایی مسافرها در این شهر ایفا می کند.اگر قصد مسافرت به شهر پاریس را دارید، باید بدانید هتل ها و مسافرخانه های متنوع با قیمت های متفاوت در این شهر وجود دارند. هر مسافری با توجه به بودجه خود می تواند هرکدام از اقامت گاه های موردنظرش را کرایه کند.
جازبه های گردشگری پاریس
برج ایفل ، کایسای جامع نوتردام ، موزه لوور ، خیابان شانزلیزه ، پل نئوف ، آرامگاه پانتئون پاریس ، پارک لوکزامبورگ پاریس
پل الکساندر سوم ، تاق پیروزی پاریس ، کلیسای سکره کر مونمارتر
برج ایفل
برج ایفل نماد شهر پاریس است.ساخت این برج فلزی در سال 1887 آغاز و در سال 1889 میلادی پایان یافته است. نام آن نیز از سازنده اش یعنی گوستاو ایفل گرفته شده است. برج ایفل برای بزرگداشت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد.
برج ایفل جزو یکی از عجایب هفت گانه دنیا نیز هست زیرا در آن زمان با امکانات محدود چنین برجی به این بلندی ساخته شده است، بسیار ارزش دارد.این برج در میدان شان‌دومارس در نزدیکی رود سن در شهر پاریس قرار دارد و با ارتفاع حدود 324 متر، بلندترین برج کشور فرانسه است
شاید جالب باشد بدانید هر 7 سال یک بار با مصرف 50 تن رنگ، ظاهر این برج را به تمیزترین حالت ممکن نگه می دارند.

کلیسای جامع نوتردام
میان همه جاذبه های گردشگری شهر پاریس، کلیسای جامع نوتردام جذابیت بسیاری میان گردشگران دارد. این کلیسا در نزدیکی رود سن در مرکز پاریس قرار دارد و از زیباترین کلیساهای اروپا با قدمتی بیش از هفتصد سال است نوتردام در زبان فرانسه به معنای «بانوی ما» است. نوتردام دو برج دوقلو با ارتفاع حدود 70 متر دارد. ناقوس کلیسا در برج سمت راست تعبیه شده است ،جالب است بدانید که این ناقوس، بزرگ ترین ناقوس کلیسای جهان است و حدود 13 تن وزن دارد. در حیاط کلیسای جامع کاتولیک ها، یکصد مجسمه سنگی از پادشاهان فرانسه و مجسمه‌هایی از مسیح مصلوب، مریم مقدس، کنده کاری ها، نقاشی روی چوب و دیوار و تصاویری از مسیح در همه جای سالن داخلی کلیسا قرار دارند. کلیسای نوتردام را «بانوی پاریس» نیز می نامند.

موزه لوور
موزه لوور پاریس در سال 1739 میلادی تاسیس شده و یکی از پربازدیدترین موزه های فرهنگی جهان است. در موزه لوور بیش از 35 هزار اثر هنری در 8 بخش مجزا نگهداری می شوند بیشتر آثاری که در موزه لوور نمایش داده می شود در زمینه فرهنگ، تاریخ و هنر است.
این موزه نه تنها برای آثار هنری بلکه خود ساختمان و بنای آن نیز دیدنی و جالب توجه است. از جمله آثار موجود در این موزه می توان به تابلوی مونالیزا اثر داوینچی اشاره کرد.
زیباترین و شگفت انگیزترین قسمت موزه لوور، ورودی آن است. پِی‌پیرامید، به طرز زیبایی به صورت هرمی شیشه ای طراحی شده است و گویا به بازدیدکننده ها خوش آمد می گوید.
خیابان شانزلیزه
از جمله مشهورترین مناطق دیدنی پاریس باید به خیابان شانزلیزه اشاره کرد. این خیابان، شیک ترین و البته مشهورترین خیابان پاریس به شمار می رود. معنی شانزلیزه که ریشه یونانی دارد، «بهشت روی زمین» است
شانزلیزه میان خیابان شارل دوگل و میدان کنکورد واقع شده است. طول این خیابان حدود 2 کیلومتر است. گران ترین برندها در خیابان شانزه لیزه شعبه دارند. بهترین رستوران ها و کافه ها را می توان در این خیابان پیدا کرد. پارک ها و گل کاری های این خیابان نیز از جمله جاذبه های آن هستند. این خیابان جزء مکان های تفریحی و استراحتی هم به شمار می اید
پل نئوف
این پل، روی رودخانه سن واقع شده و بزرگ ترین نشانه معماری زیبای فرانسوی است. این پل، یکی از قدیمی ترین سازه های کشور فرانسه است که در سال 1604 میلادی ساخته شده و در طول تاریخ تغییرات چندانی نکرده است.
این پل، دو رودخانه گوش و درویت را به هم وصل می کند و در سمت غربی جزیره دولاسیته قرار دارد. این بنای عظیم و بی نظیر در قرن 18 میلادی مرکزی برای تجارت و همچنین اعمال جرایم مختلف بوده است ،امروزه پل نوف در پاریس فقط محلی برای عبور و مرور است. پل نوف نخستین پل سنگی بود که در زمان هنری چهارم در پاریس بنا شد و چندین طاق داشت

آرامگاه پانتئون پاریس
پانتئون به معنای «همه خداها»ست. آرامگاه پانتئون ساختمان بسیار قدیمی و زیبایی است و با همه بناهای معمولی فرق دارد. 110 متر طول و 83 متر عرض دارد. داخل این آرامگاه، به سبک معابد یونانی ساخته شده است و از جمله جاذبه های آن باید به 425 پله ای اشاره کرد که برای رسیدن به بالای هرم گنبدی شکل وجود دارند.
سرگذشت پانتئون جالب است: ابتدا کلیسا بوده، بعد به مقبره و آرامگاهی برای مردگان تبدیل شد. دوباره ناپلئون آن را به کلیسا تبدیل کرد و بعدها دوباره به محلی برای دفن بزرگان علم و سیاست تبدیل شد. در این آرامگاه، بزرگانی همچون امیل زولا، ویکتورهوگو، ژان مولن، ماری کوری، الکساندر دوما و … مدفون هستند.
پارک لوکزامبورگ پاریس
میان همه زیبایی های مهد فرهنگ و هنر کشور فرانسه باید به پارک لوکزامبورگ اشاره کرد. این پارک دومین پارک بزرگ شهر پاریس و در نزدیکی دانشگاه سوربن واقع شده است.مساحت این پارک حدود 55 هکتار است و در سال 1612 میلادی طراحی و ساخته شده است. در قرن 19 میلادی بود که درب پارک به روی عموم گشاده شد و امروزه به یکی از مکان های گردشگری مهم و پربازدید شهر پاریس تبدیل شده است. فضای این پارک بسیار زیبا و چشم نواز است، در مرکز پارک استخری هشت ضلعی و کاخ معروف لوکزامبورگ نیز در آن قرار دارد.این پارک دو فواره معروف دارد. این فواره ها دومدیسیس و دو آبزرویتور نام دارند.یکی از آنها در قسمت جنوبی پارک است و و در آن مجسمه ای با نقش کره زمین قرار دارد که بوسیله چهارزن نگه د اشته شده است.

پل الکساندر سوم
این پل در سال 1900 میلادی افتتاح شده است. این پل نمادی برای فرهنگ غنی و معماری موفق فرانسوی است.پل الکساندر سوم فقط یک طاق دارد، روی رودخانه سن بنا شده است و دو خیابان شانزه لیزه و اینولیدز را به هم وصل می کند. شگفتی و دلیل شهرت پل الکساندر سوم، همین یک طاق است که دو طرف عرض رودخانه سن را به یکدیگر وصل کرده و باعث استحکام پل شده است
تاق پیروزی پاریس
این تاق در میدان شارل دوگول و در در انتهای خیابان مشهور شانزه لیزه قرار دارد. باید بدانید، تاق پیروزی در واقع یادبودی برای سربازهایی است که در طول تاریخ جان خود را در را فرانسه از دست داده اند. در پایین آن نیز مقبره ای برای یکی از سربازان گمنام خاک فرانسه ساخته شده است.تاق پیروزی در سال 1806 میلادی توسط فردی به نام ژان شارگرین طراحی و بنا شده است .هر کدام از این خیابان ها به نام سربازانی گذاشته شده اند که در حفاظت از سرزمین مادری خود، جانشان را فدا کرده اند
کلیسای سکره کر مونمارتر
این کلیسا بالای تپه ای به نام مونتمارتر بنا شده است این کلیسا در سال 2006 میلادی، لقب دومین مکان گردشگری مذهبی کشور فرانسه را بعد از کلیسای نوتردام از آن خود کرد.این کلیسای فضای عرفانی دارد و حس آرامش خوبی به بازدیدکننده ها القا می کند. در ضمن، معماری سفیدرنگ این کلیسا نیز بسیار زیباست.
معماری بنای کلیسای سکره کر را معماری فرانسوی طراحی کرده است. برای ساخت این ساختمان در سال 1875، چاه هایی به عمق 33 متر حفر شدند. این چاه ها به عنوان پایه و پی ریزی ساختمان بودند. هزینه ساخت کلیسا را دولت فرانسه تقبل کرده بود.این کلیسا در سال 1919 بعد از تمام شده جنگ جهانی اول، افتتاح شد. جذابیت اصلی کلیسای سکره کر، معماری منحصر به فرد و زیبای آن است. این کلیسا به شکل یک صلیب ساخته شده است بزرگ ترین موزائیک فرانسه در بالای سقف این کلیسا کار گذاشته شده است

رادیو گردش پیشرو در خدمات گردشگری

منبع:https:www.radiogardesh.com



|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








قدرتمند ترین پکیج رپورتاژ و بک لینک

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
ساخت وبلاگ
اپلود عکس
آپلود عکس با لینک مستقیم
دانلود سریال ایرانی طنز
خرید ساعت مچی
هاست ارزان | خرید هاست
طراحی سایت در تبریز
دانلود رمان

خرید کانکس مسکونی
کسب درآمد اینترنتی
چت روم
ثبت شرکت
ثبت شرکت در کرج
خرید بک لینک ارزان
طراحی سایت در کرج
چت روم
قاصدون

خرید ژل امیزشی
دانلود رمان عاشقانه
تایتان چت
دانلود فیلم ایرانی با لینک مستقیم
جملات زیبا از بزرگان | جملات مفهومی
دانلود کلیپ خارجی
اخبار حوادث
مجله زیبایی بانوان
مجله اینترنتی مد
والپیپر های زیبا
دانلود فیلم ایرانی
دانستنی های پزشکی
جملات عاشقانه | عکس های عاشقانه
انجم تفریحی حد و حدود
اس ام اس مناسبتی
دانلود برنامه آشپزی اندروید
دانستنی های جنسی | آموزش روابط زناشویی
مجله تفریحی و سرگرمی
جملات عارفانه | جملات درمورد خدا
دکوراسیون داخلی ایرانی
دانلود آهنگ ایرانی غمگین
دانلود نرم افزار اندروید جدید
مجله تفریحی سرگرمی خر تو خر
آموزش طراحی سایت
دانلود بازی اندروید دخترانه
قران انلاین
طراحی سایت در تبریز
دانلود آهنگ ایرانی
سایت تخصصی ماشین
آبادان نیوز
الوان وب
دانلود اهنگ جدید
چت روم
بیت کوین
چت روم
گالری مدل لباس کودک
فال و طالع بینی
زیست پلاس - مرجع جامع کنکوریها
دانلود آهنگ جدید ایرانی
خرید ساعت کاسیو
علی چت
جوک 19
پایگاه خبری سهامدار نیوز
وایبر سافت
آنتیک موزیک
مجله تفریحی غزاله چت
مجله سرگرمی آلاله چت
خدمات بلاگ | url shortener service
خرید بک لینک
دانلود عکس متن دار با کیفیت HD
مجله تفریحی سرگرمی فانیا
دانلود موزیک پاپ ایرانی
مجله اتو چت
رویا طرح
زرنا نیوز
مجله امگا چت
طنز بازار
شلیل چت
پورتال محیا چت
درهاج چت
چت ایمیل

اف سی بی چت
ابتین چت
مکس نیوز
گلچین 98
مجله فان گپ
پورتال ماهان چت
چت تاپ
نانسی چت
نوز چت
شیدا چت
بزرگترین سایت مرجع ماشین
چت نشین
سلکت موزیک | دانلود آهنگ پاپ
شطرنج اراک
دروغ چت
فروش محصولات ورزشی | ایران پولار
سایت پیچک چت
اسکای پاتوق
افسون چت
محبت چت
سایت تفریحی 200 لاو
باکس نیوز
مجله پارسا گپ
دانلود فیلم و سریال
نوا گیم - دانلود بازی کامیپوتر کم حجم
پی فور فیلم
دانلود والپیپر
جدیدترین عکس های هنرمندان و مد لباس

چت ققنوس
آرال چت
همراه چت
ماه پری چت
بهاره چت
تفریحی چت
پارسینا چت
بروز موزیک
آبنباتی چت
تمدن ها
برترین ها
شارژ0
خونه تو
عشق اول چت
نانو چت
هیدن چت
چت نت
سیاهی چت
کوه چت
رهام چت
چت نو
عشق ابدی
فروشگاه اینترنتی
او موزیک
دانلود کلیپ جدید | عکس خفن
چت ماتیار
پورتال با ما
آنیلا چت
پورتال رومنا
فور چت
دانلود رایگان
آزران دانلود
دانلود فیلم و سریال
پرنس چت
فرار چت
پورتال آرمین
پارسینا چت
پورتال همدان
چت تاپ ناب
فروش بک لینک
تهران روم
تاپ رمان
پورتال برف
سایت ره گوی
قالب وبلاگ

http://www.saclongchamp--pascher.fr/
http://buyviagransa.com/